Han igen

Så, jag skrev ju det där långa, långa meddelandet till honom förut. Jag fick nästan med allt jag behövde få sagt. Meddelandet (eller ska jag skriva romanen?) skickades på Facebook, och som ni kanske vet så syns det när man är inloggad, och även när man läst meddelanden. Och, jodå. Jag hoppade in en snabbis några timmar efteråt (har lagt ner fb egentligen nu ett tag för att slippa se hans namn och den ångest det tillför), och självklart har han läst det. Eller iallafall varit inne på konversationen, det var så långt att han kanske, tio timmar senare, fortfarande håller på att läsa det? När jag var inne så stod det att han varit aktiv för fem minuter sedan. Men har jag fått svar? Icke.
Jag tvivlar starkt på att jag kommer få något svar (det vore inte första gången), och vet inte riktigt hur jag ställer mig till det. Å ena sidan känns det väldigt respektlöst, när någon lägger tid på att skriva ner alla förklaringar och till och med nämna att man älskar personen, borde man väl förtjäna något som helst gensvar? Någon kommentar på att den här personen faktiskt mått så dåligt som hen nu beskriver, är det för mycket begärt?
Å andra sidan så vet jag inte om jag vill ha nåt svar. För hur reagerade han? Han kan ju lika gärna tycka att jag är ett psycho som inte fattar. Eller så är han bara helt sjukt jävla känslokall. Either way, så vill jag nog inte lägga så mycket energi på någon som uppenbarligen inte bryr sig ett dyft om mig.
Men det är så svårt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0